دریا

هر روز با جدیدترین ها

دریا

هر روز با جدیدترین ها

چرا طراحی لوگو اهمیت دارد؟

در این مطلب به صورت خلاصه اهمیت لوگو برای شرکت ها را بیان می نماییم.

شرکتها و برندهای معتبر و بزرگ را با آرم و لوگو شرکت می شناسیم. لوگو هویت اصلی و نماد شرکت را به رخ سایر رقبا می کشد.

در دنیا شرکتهای بزرگ و صاحب نامی همچون کوکاکولا,اپل,پپسی,مک دونالد,تویوتا و…با لوگوی ویژه خود شناخته می شوند. در لوگوهای برتر ، علاوه بر وجود طراحی زیبا و جذابیت بصری ، تفکری خاص و هوشمندانه نهفته است.

هریک از لوگو ها براساس فکر و خلاقیت به وجود آمده اند و بسیاری از لوگوهای شرکتهای معتبر دنیا داستانی جالب را به دنبال دارند.

بعضی از لوگوها با نام شرکت ایجاد شده اند و برخی دیگر با استفاده از تصاویر گرافیکی طراحی شده اند. بسیاری از لوگو هایی که می شناسیم در طول زمان دستخوش تغییراتی شده اند. به تدریج و با تغییر و افزایش مشتریان و یا تغییر در ارائه محصولات و خدمات شاهد تغییراتی در لوگو ها بوده ایم.

اهمیت لوگو متمایز شرکت های معتبر

چرا لوگو شرکت اپل یک سیب گاز خورده است ؟ لوگوی شرکت تویوتا چه مفهومی دارد؟ ایده ی لوگو شورلت چگونه ایجاد شده است؟ و سوالاتی مشابه موارد فوق ، همگی نشان از اهمیت لوگو های متمایز شرکت های معتبر دارند.

مثلا هدف از گاز خورده بودن سیب شرکت اپل ، شکل متمایز این میوه از سایر میوه های مشابه بوده است.

یا طرح لوگو شرکت شورلت از طرح های کاغذ دیواری هتلی که موسس این شرکت در آن اقامت داشته الهام گرفته شده است.

شرکت تویوتا لوگوی خود را ترکیب 3 دایره که نمایانگر قلب شرکت ،مشتری و بازار تکنولوژی است ،قرارداده است.

نکته ی جالب و مشترکی که در همه ی لوگوهای شرکتهای مطرح به چشم می خورد این است که هیچ کدام تکراری و تقلیدی از لوگوهای موجود نیستند. شرکتهای بزرگ دیگری همچون مرسدس بنز,فیات,مزدا,مایکروسافت  و … همگی براساس ایده های بکر و خلاقانه لوگوهای خود را طراحی کرده اند.

سوالی که در رابطه با لوگو شرکتهای معتبر در ذهن ایجاد میشود این است که لوگو،شرکت را برجسته و خاص کرده یا خدمات و محصولات شرکت،لوگو و برند معتبر و خاص را ایجاد کرده است!؟

نقش لوگو در موفقیت کسب و کار

بدون شک کیفیت محصولات و خدمات یک شرکت یا کسب و کار در جذب مشتری حرف اول را می زند.

خلق یک لوگو جذاب به تنهایی نمی تواند عامل برتری یک شرکت نسبت به رقبا باشد. کیفیت برتر در کنار نقش لوگو حرفه ای و خلاقانه ،به ایجاد برندی معتبر و پرمخاطب می انجامد.

هدف بسیاری از صنایع و سازمانها،جذب بیش از پیش مشتریان به منظور کسب سود بیشتر می باشد. این در حالیست که حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها اهمیت بیشتری دارد.

وقتی که در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید،بهترین تبلیغات و پشتوانه بازاریابی را برای شکرت و سازمان خود به ارمغان آورده اید. لوگو جذاب و طراحی حرفه ای لوگو یکی از راههای ماندگاری در ذهن مخاطب می باشد.

برای مثال به لوگوهای بعضی از شرکتهای معتبر ایرانی دقت کنید. شما با دیدن لوگو ی تنها بر روی بیلبورد ها یا کاتالوگها،کل خدمات و محصولات شرکت را در ذهن خود بازخوانی می کنید.

رنگ لوگو ،  طراحی ویژه و غیرتکراری ، استفاده از نام شرکت در لوگو شرکت و… از عوامل موفقیت و ماندگاری لوگو و نام و نشان تجاری کسب و کار ها هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.