دریا

هر روز با جدیدترین ها

دریا

هر روز با جدیدترین ها

تاریخچه لوگو twitter

در ۲۰۰۶­فردی‌­آمریکایی­­­به نام(جک­­­­­دورسی) توییتر(twitter)راپایه­ گذاری­کرد.توییتر یک شبکه‌­اجتماعی­ وسرویس ارئه دهنده­ میکروبلاگربود که یکی ازامکانات‌ ­آن ارسال پیام های متنی با۲۸۰حرف بود.این پیام ها tweet نامیده می‌شونداین بلاگینگ جذاب پس ازشش سال بیش از ۱۰۰میلیون کاربر فعال داشت که روزانه ۳۴۰ توییت ارسال می‌کردند وحدود۱٫۶میلیارد جستجو داشتند.

درابتداتوییترباشعار(چه کارمیکنی؟ یا what are you doing?)پابه عرصه کهشکان اینترنت گذاشت وپس­ازمدتی باتغیر سیاست وچارچوب های داخلی توییتر این شعار به (چه چیزی داره اتفاق میوفته؟ یا what’s happening?)تغیرپیداکرد و درکنار این عناوین وشعار ها ویژگی محدود بودن حروف درتوییت باعث افزایش جذابیت توییتر درمیان کاربران شد وپس از مدتی امکان ارسال عکس وفیلم و حتی صدا به توییتر افزوده شد.

لوگو twitter

از­سال۲۰۰۶ تا­ به­ حال لوگوتوییتر تحولات­ زیادی­ داشته­ است.آیکون­پرنده در زمینه ­آبی همان شکلک کوچکی است که امروزدر حواشی وگوشه کناربه­ چشم می‌خورد.تاریخچه این نمادکوچک جذاب به سال های اول فعالیت توییتر برمی‌گردد درابتدا توییتربا ابن­نام خوانده نمی‌شد.پس ازمدتی مدیران این شبکه با الگوگرفتن ازفیلکروارتباطات بصری وکدگذاری پنج حرفی سیستم پیام کوتاه امریکا نام(twttr)را درشناسنامه ­شبکه ثبت کردند. سپس بنیان گذار دیگر این شبکه (NoahGlass)برای طراحی لوگو دست به کارشد.جالب است بدانید شکل مقدماتی این لوگو درمقایسه بالوگوامروزی توییترقابل تشخیص نیست وجذابیت مدرن وامروزی توییتر را ندارد.شکل بادکنکی وپفکی سبزرنگ لوگومقدماتی توییترباعث می‌شد تاحجمش بر روی صفحه دوچندان شود ونوح براین باور بود که این لوگو حس جوانی رابه کار القا می‌کندبرخلاف دلایل متعدد نوح این لوگو شبیه به شی اضافی دربالای صفحه بود وبرای سایت جذابی مانندتوییتر فضای ضعف ایجاد می‌کرد.

اماچیزی نگذشت که برای شروع به کارسایت لوگو ویرایش ودرنتیجه تغیر کرد که خوشبختانه این نکته  مثبتی برای جذاب ترشدن توییتر بود.ودر ۱۵جولای۲۰۰۶مدیران به طراحی به نام(Linda Gevin)پیشنهاد طراحی لوگورادادند لیندادرعرض یک روزآرم نهایی را اجراکردوارائه داد.

این طرح برای نوح گلس نیز بسیار محبوب بود واین لوگوتا سال۲۰۱۰همچنان محبوب می‌درخشید که این درخشش حسن یک طراحی یک روزه شناخته­‌ میشد.

از انجایی که توییت در لغت به معنای جیک جیک کردن نیز هست زمانی نگذشت که پرنده مشهور وجذاب توییتر در لوگو twitter لانه کرد پیش ازآن سایت های زیادی از حیوانات درلوگو الهام گرفته بودنداما فقط مدیران توییتر ازنمادحیوان برای اثبات هئیت رسمی وبسایت خوداستفاده کردند

این طراح زیبا اثر(Larybird)بودودر دارای جزییات و ظریف کاری های منحصر بفرد خودش بود.که به او پرنده لاری نیز می‌گفتند و شکل و ظرافتش باعث تاثیرگذاری دوچندانش شده بود این طرح محبوب تا سال۲۰۱۲ همچنان می‌درخشید.

بلافاصله طراحی ­جدید لوگو twitter چشم کاربران رامتحیر کرد.طراح دیگر ازپزنده کوهی ابی رنگی الهام گرفت ودررسم لوگوازهم پوشانی سه دایره برای بال‌هایش ویک دایره و چند تقاطع برای سر ونوک پرنده استفاده کرد این طراح خلاق (DoulgasBowman)نام­داشت.که پس ازرونمای­ازطرحش توییتر ازآن بسیارحمایت کرد زیرا این لوگو یکی از آرم های شاخص دنیا به حساب می آید و توییتر دیگردغدغه صحت نوشتاری نام خودراندارد وبه هیچ عنوان خواستار تغیر این لوگونیست . این لوگو همه چیز را درکمتر۱۴۰ کارکتذارشیوکرد

تاثیر فرم و شکل در طراحی لوگو

هیچ لوگویی اتفاقی خلق و موفق نمیشود!! هر طراح لوگوی حرفه ای میداند که انتخاب رنگ، جایگزینی مناسب، استفاده درست از فرم و شکل در لوگوی ارتباط متقابلی با موفقیت یک لوگو دارد. طراحی لوگو برای یک برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است مانند یک رهبر برای یک کشور. لوگو بعنوان اصلی ترین مولفه هویت یک برند می باشد. چنانچه طراحی لوگو به شکلی صحیح و استاندارد انجام شود، نقشی مهمی در ارتقا جایگاه برند خواهد داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.